UREN per klant besparen met automatiseringen

blog image4 • Happy Business Kit

Luister het artikel hier als podcast:

De tijd die je besteedt aan klantcommunicatie, administratie en repetitieve taken stapelt zich op, waardoor je uiteindelijk minder tijd overhoudt voor waar het echt om draait: het leveren van waarde aan je klanten en het groeien van je bedrijf. Maar wat als je uren per klant zou kunnen besparen zonder in te leveren op kwaliteit? Het antwoord ligt in automatiseringen.

In dit artikel duiken we dieper in hoe je met behulp van automatiseringen meer tijd kunt vrijmaken, je klanten efficiënter kunt bedienen en tegelijkertijd je persoonlijke vrijheid terugkrijgt.

Allereerst: wat zijn automatiseringen?

Automatiseringen zijn processen die je kunt instellen om terugkerende taken automatisch uit te voeren, zonder dat je er handmatig tijd in hoeft te steken. Van het versturen van e-mails tot het plannen van afspraken en het factureren, veel van de dagelijkse taken binnen je bedrijf kunnen worden geautomatiseerd. Vaak veel meer dan we denken!

Hierdoor bespaar je niet alleen tijd, maar verhoog je ook de consistentie en efficiëntie van de processen binnen je bedrijf.

De automatiseringen die je uren per klant besparen

Automatiseer je klantcommunicatie

E-mailen is vaak een tijdrovende taak, vooral wanneer je elke klant persoonlijk wilt benaderen. Gelukkig kun je dit proces automatiseren door vooraf geschreven e-mailreeksen in te stellen. Denk hierbij aan automatische welkomstmails voor nieuwe klanten, herinneringen aan afspraken of follow-up e-mails na een aankoop.

ActiveCampaign (In Nederland beter bekend als MailBlue) is een heel fijn mailsysteem om automatische mails mee te versturen.

Maak gebruik van een afsprakensysteem

Facturatie en Betalingen

Het onboarden van klanten

Hoe jouw bedrijf eruit kan zien als je werkt met automatiseringen

Je klantcommunicatie en onboarding is pas het begin

Naast specifieke klantgerichte taken kun je ook je interne workflows automatiseren. Denk aan automatische taken op je takenbord, deadlines die worden bijgehouden, teamleden die precies weten wat ze moeten doen. Door workflows te automatiseren, kun je eenvoudig projecten monitoren zonder elke taak handmatig te hoeven controleren.

Zo houd je niet alleen het overzicht, maar kun je ook snel zien welke taken prioriteit hebben, waardoor je dagen niet meer onvoldaan eindigen, maar je je juist super productief voelt.

Aan de slag met jouw klantreis

Nu je weet hoeveel winst er nog te behalen valt dankzij het stroomlijnen van jouw klantreis, is het tijd om hiermee aan de slag te gaan. Dit is iets wat je zelf kunt gaan doen, of je bespaard jezelf uren aan uitzoekwerk en struggles en maakt gebruik van onze kennis, tools en templates door middel van The Onboarding Pack.

Sticker beige min • Happy Business Kit
laptop min • Happy Business Kit

De bubbel voor Happy Business Owners

Voor geweldige behind the scenes van jouw bedrijf

Samen werken naar een bedrijf waar jij echt trots op kunt zijn. Tijd om het verschil tussen de buiten en binnenkant van jouw bedrijf te laten vervagen en nu ECHT dat droomleven te creëren.

Of je nu alleen werkt of met een team, ook voor jou is het mogelijk om een bedrijf te bouwen dat volledig klopt en aansluit bij jouw waarden en grootste dromen.

Anouk min • Happy Business Kit

Ontdek het effect van structuur en automatiseringen voor jouw bedrijf