Zo zorg je voor gepersonaliseerde e-mailmarketing met ActiveCampaign

mail • Happy Business Kit

In een tijd waarin we ongeveer alle trucjes uit de marketingtrukendoos wel kennen gaat dit jaar personalisatie een belangrijk verschil maken tussen een standaard en een geweldige ervaring met jouw e-mailmarketing. De key van een persoonlijke mailervaring zit in het opbouwen van connectie en het bieden van waarde op het juiste moment.

In ActiveCampaign, in Nederland ook wel bekend als MailBlue, zijn hier allerlei mogelijkheden voor om deze strategie helemaal door te voeren en eigen te maken.

ActiveCampaign wordt op dit moment nog vaak door online ondernemers gebruikt voor standaard nieuwsbrieven of een kleine mailfunnel na een gratis weggever. Wat weinig ondernemers weten is dat ActiveCampaign je de mogelijkheid geeft om veel verder te gaan dan de standaard e-mails en om jouw e-mailcampagnes volledig af te stemmen op de behoeften en huidige fase van je leads en klanten.

In deze blog ontdek je hoe je ActiveCampaign kunt inzetten om zo’n gepersonaliseerde ervaring te creëren en waarom het leren van deze geavanceerde opties zo belangrijk gaat zijn in 2025.

De mogelijkheden in ActiveCampaign voor gepersonaliseerde e-mailmarketing

1. Segmentatie: De filter om alleen nog maar relevante mails te sturen

Met ActiveCampaign kun je je doelgroep opdelen in specifieke ‘segmenten’. Denk aan contacten die een bepaalde pagina op je website hebben bezocht of die al een product bij je hebben gekocht.

Hoe het werkt: Gebruik gegevens die ActiveCampaign voor je heeft opgeslagen, zoals kliks op links of downloads van freebies, om groepen te creëren die écht relevant zijn. Je kunt vervolgens deze groepen selecteren bij het verzenden van je volgende mail, zodat alleen zij de mail ontvangen.

Je kunt hierdoor veel specifiekere mails versturen met content die aansluit bij de interesses van je contacten, waardoor je hogere open rates en meer conversies zult zien.

2. Automatiseringen: De juiste mails op het juiste moment

3. Next-level personalisatie van je mails

Leer in één uur hoe jij van jouw maillijst een warme salesmachine maakt

Sticker beige min • Happy Business Kit
7 min • Happy Business Kit

Hi, ik ben Anouk

Jouw online automatiseer/tech bestie

Toen ik nog 1:1 online ondernemers hielp als automatiseer rechterhand en het volledig voor hun overnam merkte ik dat dit niet goed genoeg voor mij was.

Ik wil niet dat jij afhankelijk bent van mij waren en je eigen bedrijf nog maar half snapt. 

En nu zijn we hier: op DE plek om jou te laten zien dat jij ZELF de controle kunt houden over jouw bedrijf, inclusief alle systemen en automatiseringen. (En nee, daar hoef jij geen tech guru voor te zijn)

Laat mij je helpen te ontdekken wat jij nodig hebt voor die 2.0 versie van jouw bedrijf waar je helemaal OBSESSED mee gaat zijn. WE got this. 

Anouk min • Happy Business Kit

Ontdek het effect van structuur en automatiseringen voor jouw bedrijf